English l فارسی l
۱۳۹۹ شنبه ۱۶ اسفند
l پست الکترونیک
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان عنوان کرد؛ اقتصاد دانشگاه باید مبتنی بر دانش باشد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان عنوان کرد؛ اقتصاد دانشگاه باید مبتنی بر دانش باشد. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با بیان اینکه تحول در دانشگاه آزاد اسلامی در فضای جدید یک الزام است اظهار کرد: دانشگاه قرار نیست کارهایی انجام دهد که مردم عادی انجام می‌دهند، بلکه اقتصاد دانشگاه باید مبتنی بر دانش بوده و دانشگاه در این مسیر پیش‌رو باشد.
 

سیدمسعود داودی در جلسه مشترک با مدیر، معاونان، مشاوران تحصیلی و مدیران دبیرستانها و هنرستانهای آموزش و پرورش زرین‌شهر به میزبانی این دانشگاه با اشاره به مسیر دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد دانشگاه آزاداسلامی در راستای ایفای نقش موثر در تحقق الگوی اسلامی ایرانی و پیشرفت و پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب اسلامی، باید مبتنی بر دانش باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با بیان اینکه باعث افتخار است که در شهرستان لنجان با شعار تعالی معنوی، توسعه علمی خدمتگزار شما هستیم؛ اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با شعار دانشگاه مردمی برای مردم به عنوان یک مرکز علمی معتبر با امکانات و تجهیزات به روز آموزشی و پژوهشی با توسعه مرزهای دانش، مهارت و پرورش نیروهای خلاق، متخصص، متفکر و متعهد در زمینه‌های مختلف علم و فناوری نوگرا و خردگرا در خدمت مردم خواهد بود.

وی با اشاره به پویش دانش آموزی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در پویش دانش آموزی طرحی را در نظر دارد که دانش آموزان با هدایت و راهبری مربّیان پویشی، استعدادهای نهفته در وجود خویش را کشف کرده و شکوفا سازند.

داودی با بیان اینکه بستر پویش نوعی خود سنجی است افزود: مهمترین بخش پویش در مرحله برنامه‌ریزی، تعیین درس‌ها و انتخاب مربّی‌هایی است که باید اهداف مورد نظر را در پویش تأمین کند؛ تا دانش آموزان بتوانند با هدایت و راهبری مربّیان پویشی، استعدادهای نهفته در وجود خویش را کشف کرده و شکوفا کنند تا بتوانند در این مسیر علائق خویش را پیدا و آن‌ها را بارور سازند و آگاهانه در مورد رشته تحصیلی و حرفه و شغل آینده خود تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: اولین گام عملی در راستای طرح پویش استعدادشناسی این است که ابتدا کلاس‌های متنوّعی در رشته‌های مختلف طراحی نموده و سپس آن‌ها را به دانش آموزان معرّفی کنیم تا خود بیندیشند و توانایی‌ها و استعدادهای خود را بسنجند. و با توجّه به حدس و باوری که از نیازها و علایق خویش دارند و نیز مشورتی که با اولیا و مربّیان خود می‌کنند، در نهایت خودشان تصمیم بگیرند و دروس مورد نظرشان را انتخاب نمایند. ازاینرو می‌آموزند که مسئولیّت انتخاب هایشان را در زندگی بر عهده گرفته و پنداری مثبت و مفید از خویش به دست آورند.

مدیر آموزش و پرورش زرین شهر نیز ضمن تأکید بر اهتمام ویژه مشاوران در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: با توجه به استعداد و علاقه‌مندی افراد به تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی، همچنین ضرورت انتخاب مناسب شغل و حرفه مناسب در آینده، بحث هدایت تحصیلی برای مشخص کردن یک مسیر آگاهانه برای ادامه تحصیل دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهرام اسماعیلی اظهار کرد: در فرایند هدایت تحصیلی، خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموز ارائه می‌شود تا توانایی‌ها، علایق، استعدادها، و ویژگی‌های شخصیتی افراد شناخته شود و براساس آن اقدام به انتخاب اولویت رشته تحصیلی مناسب کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از برکات انقلاب است خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با پتانسیل‌های بسیار مطلوب توانسته است بسیاری از مشتاقان به تحصیل را هم به لحاظ علمی و هم ازنظر مهارتی با پشتوانه اعضاء هیات علمی پرتلاش و امکانات و تجهیزات مناسب تربیت نماید و خوشبختانه نگاه مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی لنجان نیز به این حرکت سرعت و شتابی مضاعف بخشیده است.

وی با اشاره به راه اندازی مدارس سما توسط دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در شهرستان گفت: بسیار خوشحالیم که با تلاش رییس واحد لنجان و همکاران ایشان شاهد افتتاح مدارس بویژه در هنرستان فنی وحرفه‌ای بوده‌ایم. و با توجه به ظرفیت دانش آموزان مستعد و خانواده‌های علاقه‌مند به تحصیل فرزندان، قطعا در سال 1400 به تعداد دانش آموزان در این مدارس خوشنام، افزوده خواهد شد و آموزش و پرورش نیز تمام تلاش خود را برای این مهم انجام خواهد داد.

در پایان این جلسه، مدعوین از مجموعه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی لنجان بازدید نمودند.

 
 
1399/11/30 تاریخ :
25 تعداد بازدید :
واحد فناوري اطلاعات و ارتباطات     |      IT@iauln.ac.ir  
Powered by DorsaPortal