English l فارسی l
۱۳۹۹ شنبه ۱۶ اسفند
l پست الکترونیک
سیاست آموزش‌وپرورش هدایت مدارس به سمت مهارت‌محوری است
 سیاست آموزش‌وپرورش هدایت مدارس به سمت مهارت‌محوری است مدیر آموزش‌وپرورش فولادشهر با بیان اینکه آموزش‌وپرورش به‌عنوان خاستگاه تولید علم می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، مطرح کرد: سیاست آموزش‌وپرورش، هدایت مدارس به سمت تربیت‌محوری و مهارت‌محوری است.
 
 
 
آقابابایی با حضور در پیش‌دبستان و دبستان سما فولادشهر بابیان اینکه مراکز آموزشی باید فعالیت‌های مهارتی را در اهداف خود قرار بدهند، تأکید کرد: مهارت‌افزایی یکی از اهداف بسیار مهم آموزش‌وپرورش است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: نظام آموزش‌وپرورش سهم قابل‌توجهی در تحقق منویات مقام معظم رهبری بر عهده دارد؛ بنابراین آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ باید همراهی و فهم عمیقی از بیانیه گام دوم داشته باشند تا به دستاوردهای مثبت و مؤثر در کشور دست‌یابیم.

مدیر آموزش‌وپرورش فولادشهر با تأکید بر آسیب‌شناسی دانش‌آموزان اظهار کرد: بخش زیادی از مسائل و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه مشاهده می‌شود، ناشی از نداشتن مهارت‌های زندگی و اجتماعی موردنیاز افراد است؛ بنابراین ضروریست این مهارت‌ها ابتدا در خانواده و مدرسه به فرد آموزش داده شود تا در سنین جوانی بتوانند یک زندگی مطلوب و مستقل را شروع کنند.

آقابابایی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش به‌عنوان خاستگاه تولید علم می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، اظهار کرد: نهاد آموزش‌وپرورش با بسترسازی مناسب و استفاده بهینه از امکانات و بهره‌گیری از ظرفیت بالای نیروی انسانی و اهمیت ویژه به بحث تربیت‌محور و مهارت‌محور شدن این نظام ارزشمند، می‌تواند آینده کشور را به سمت قله‌های افتخار هدایت کند.

رئیس آموزش‌وپرورش فولادشهر تأکید کرد: امروزه در عصر اطلاعات، معلمان برای دستیابی به اهداف شغلی ضروریست با شیوه‌های جدید و نوین علوم روز آشنا شوند و در راستای آموزش‌وپرورش نونهالان این کشور نهایت تلاش خود را به‌کارگیرند زیرا معلم امروز با اطلاعات دیروز نمی‌تواند دانش آموزان آینده جامعه را تربیت کند.

 
 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان هم در این مراسم با تشریح دستورالعمل طرح مهارتی در مدارس اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای مهارت‌آموزی و آموزش محصلان از مقطع پیش‌دبستان و دبستان در مدارس و استفاده بهینه از فرصت‌های موجود با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های دانش‌آموزان در توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی طرح «مهارت‌آموزی در مدرسه» را تدوین کرده است.

سیدمسعود داودی با تأکید بر اعطای وام تحصیلی به دانش‌آموزان مدارس سما مطرح کرد: بنا به دستور دکتر طهرانچی از سال 1400 بخش عمده‌ای از شهریه دانش‌آموزان از طریق وام و تسهیلات با بهره بسیار کم پرداخت می‌شود.

 

1399/11/26 تاریخ :
21 تعداد بازدید :
واحد فناوري اطلاعات و ارتباطات     |      IT@iauln.ac.ir  
Powered by DorsaPortal